Montlhy Favorites: Books



Здравейте!

Както вече на два пъти споменах, Октомври ми мина в доста четене, което ме прави много щастлива. И вместо да пиша глупости мисля да се захващам с приказките за книгите, които прочетох, а те са:

"Call Me By Your Name" by Andre Aciman
Не знам и аз защо не написах ревю на тази прекрасна книга. Много мразя да правя така, но не се отучвам....както и да е, времето е пред мен, филмовата адаптация трябва да излезе на 24-ти този месец, така че може и да направя нещо по въпроса. Това е една невероятно красива и същевременно тъжна история за пламналата любов между двама човека. Книгата е написана толкова хубаво и красиво, сюжета се разкрива бавно, не те кара да бързаш и не изгубваш интерес. Andre Aciman е сътворил истински шедьовър според мен и съм невероятно щастлива, че прочетох това бижу. Харесах си толкова много цитати. Буквално hilight-вах цели страници и абзаци, просто защото всичко е написано и описано толкова добре. Да, понякога някой обяснения и скачания от мисъл в мисъл ме объркваха, но в това си е и чара на книгата. Действието се развива в прекрасната Италия. Ако прочета още някоя книга за тази страна, ще взема да се изнеса натам, честно. Тези хора, дето пишат за Италия, я описват тоолкова хубаво, че как да не му се прииска на човек да я посети.

"Крайно нелогично поведение" от Джон Кори Уейли
Още една книга, на която моя милост отлага и отлага ревюто. Много ми хареса. Беше хубаво да я прочета след горната и след проронените ми няколко сълзи за нея. "Крайно нелогично поведение" я бях виждала тук и там, но така и не се решавах да я прочета, докато Мари от Inspiration by Marie не я домъкна на училище да я чете. След като я свърши ми я даде и се учудих дори колко много ми допадна историята и колко бързо я прочетох. Разказва се за Соломън, който се е затворил вкъщи от три години, тъй като преживява чести и доста тежки паник атаки. А Лиса е едно доста целеустремено момиче, което решава, че Соломън и неговият случай са нейният билет към влизането в университета с най-добрата програма по психология. Тя решава да се прави на негов приятел докато междувременно се опитва да го излекува. Дооста интересна история, персонажите също бяха прекрасни. Имаше разбира се моменти на яд и "какво по дяволите се случва" ( то при мен е така с почти всяка книга ). Определено я препоръчвам горещо на всички, които са ѝ се чудели, страхотна е, лека е, макар и да става въпрос за някакъв вид заболяване и здравословен проблем.

"Камъните падат, всички умират" от Линдзи Рибар
Тази книга я чаках доста време и когато най-сетне излезе веднага си я поръчах. Хареса ми, но като че ли не чак толкова. Определено имаше нещо, което ми липсваше. И въпреки това беше приятно четиво. Книгата има малко фантастичен елемент, тъй като семейството на главния ни герой има сили ( чрез допир да могат да отнемат от хората разни неща). Само че след време се оказва и  става ясно, че това което правят, да използват силата си и да отнемат от хората, не е чак толкова добро нещо, макар и с него да поддържат Скалата на мястото си, за да не се срути върху града ( или поне те така си мислят ). Не е добро, защото по този начин, колкото и малко да е нещото, което взимат ( например привързаността ти към някоя играчка от детството ) то е част от човека и без него той се променя малко или много. Все едно да крадат от самоличността на хората. Май нещо не успях много да се привържа към героите, не ми бяха толкова добре развити, а главният - Аспън, на моменти ме побъркваше, предизвикваше доста противоречиви чувства у мен, но най вече не го харесвах, защото в доста от случаите постъпваше егоистично. Хареса ми елемента на мистерията и малките неща, които те карат да си задаваш въпрос, и начина по който нещата се развиха определено не го очаквах и предполагах.

"Autoboyography" by Christina Lauren
Ох, обичам Кристина Лорен. Тези двете определено могат да пишат хубави истории. Пропуснах да спомена в края на миналия месец, но нямах търпение да излезе и да мога да прочета тази книга. Историята хвърля светлина върху LGBTQ+ общността, тъй като главните ни герои са Танър, който е бисексуален и Себастиан, който е гей. Да сигурно ви става ясно, че припламва любов между тези двамцата и бля бля, но нещата не са чак тоолкова лесни и прости. Не са, защото Себастиан е мормон, а както сигурно предполагате, те не смятат за нормално това нещо с гейовете и общо казано хората с различна сексуална ориентация. Следователно цялото нещо, което се случва между двете момчета, колкото и истинско, хубаво да е, е тотално забранено за единия от тях. Историята е за това как трябва да се бориш за любовта, трябва да се пребориш със себе си и да приемеш това, което си, дори и някой да мисли, че е грешно и е грях, и също така историята е и за това, как трябва да правим понякога трудни избори, за своето собствено благо и щастие. Книгата е много хубава, поучителна и дори разбрах доста неща за мормоните, колкото и да не умирах от желание да знам за тях. Радвам се, че авторките са решили да пишат не само за герои, които са с различна сексуална ориентация, но и заедно с това, да засегнат темата за религията и как това да си различен не винаги се приема толкова добре ( даже хич не се приема добре ).

През Октомври освен с "Камъните падат, всички умират" се сдобих и с още една книга и тя е "18 % Сиво" от Захари Карабашлиев. Много исках да си я взема и разбира се се възползвах от факта, че ѝ направиха специално издание. Наскоро разбрах, че ще има и екранизация и нямам търпение ( нищо, че още книгата не съм прочела ).










В момента чета "Добри дни, лоши дни" от Мелина Маркета, с която ме изненадаха от издателство Милениум миналата седмица. Преполових я, така че може да очаквате ревю съвсем скоро.













И последно да ви съобщя, че със сестра ми се впускаме в нов четатон. Разбрах съвсем случайно за него, но веднага бях готова да се включа. Говоря за "Българските Книжни Дракони" организиран от Криси - Diagnosis Abroad , Ваня -  Ari's Dream Place и Калина - A Court Of Books And Magic. Ще направя разбира се отделен пост с категориите, условията и книгите, които ще четем, така че бъдете нащрек през следващата седмица.

0 Comentarios