20 книжни въпроса



Здравейте, strangers!

Да, знам, че сигурно повечето, че може и всичките тези въпроси да сте ги виждали вече, да сте отговаряли на тях, та дори и аз да съм, но просто ми се пишеше ( а нямам някое готово ревю и ми се върти една идея за пост в главата, но нищо не съм направила все още по въпроса ). Така че, общо взето от простичкото желание за писане, моя милост се появява днес с тези въпросчета. Накрая ще посоча няколко човека, които също да отговорят ( само ако искат ), тъй като е зададено като номер 20.
Приятно четене! (въпросите са взети от тук )

1. Колко книги според теб са прекалено много в една поредица?
Ами може би 10. Наистина има поредици, които си вървят още от 199 - и някоя си година и все още не са свършили ( да, гледам към "Игра на Тронове" и "Друговремец" ). Но все пак щом има кой да ги чете, авторите пишат и така. И все пак всичко трябва да си има край все някога, нали?

2. Как се чувстваш относно cliffhangers? ( не съм сигурна как точно да го преведа, затова го оставям така )
Харесвам ги. Обичам книгите, които чета да ме държат в напрежение, в невидение, да има съспенс, драма, така че няма как да не обичам и cliffhangers.

3. Твърди или меки корици?
Ох, ами честно казано като се замисля май не мога да избера едно от двете окончателно. И двете си имат своите плюсове и минуси. Меките корици са по-удобни ( поне на мен ) при самото четене, но пък може да се скъсат, прегънат. При твърдите пък невинаги четенето е толкова лесно, особено ако и самата книга е по-обемна, но пък са по-хубави, запазват се. Аз лично имам копия с твърди корици предимно на класиките.

4. Любима книга?
Разбира се нямам само една. Но ако погледна последните, които съм чела и избера една от тях, която ми е станала любима, това ще е "Илумине" от Джей Кристоф и Ейми Кауфман...много добра!

5. Най-малко любима книга?
Най-лесно ще е да направя като с горния въпрос и да избера за отговор една от последните няколко книги, които прочетох ( просто защото наистина нямам готов отговор на този тип въпроси ). И книгата ще е "Далече от безумната тълпа" от Томас Харди. Отношението ми към нея е по-скоро неутрално.

6. Любовни триъгълници, за или против?
Не съм чела много книги с любовни триъгълници, но пък нямам нищо против тях. Причиняват доста емоционални реакции от моя страна и са ми интересни.

7. Най-скорошната книга, която просто не можа да завършиш?
Хммм, не мога да се сетя за нещо по-скорошно от "Всеки ден" от Дейвид Левитан, което като се замисля хич не е скоро, но в момента за друга не се сещам.

8. Книга, която четеш в момента?
Олеле, ами аз в момента чета три,  а утре ще станат четири. Така че, ето кои са те:
  •  "One of us is lying" от Карън Макменъс
  • "The upside of unrequited" от Беки Албертали
  • "Докато сърцето се надява" от Инна Учкунова
  • и от утре "Огледалце, огледалце" от Кара Делевин и Роуън Колман
9. Последната книга, която си препоръчал/а на някого?
"Илумине", препоръчах я на сестра си.

10. Най-старата книга, която си чел/а ( по дата на публикуване )?
"Далече от безумната тълпа" е публикувана за първи път през 1874 година и май това е най-старата книга, която съм чела.

11. Най-новата книга, която си чел/а ( по дата на публикуване )?
Не съм чела до сега книга публикувана тази година, затова ще трябва да е някоя от 2017-та, например "The sun and her flowers" от Рапи Каур.

12. Любим автор?
Колйн Хувър, Сара Дж. Маас и със сигурност има и други.

13. Купуване или заемане на книги?
И двете. Има книги, които просто знам, че искам да имам и дори да съм ги прочела вече, пак искам да си имам свое копие. Но има и такива, които искам да прочета, но например не искам да си купувам и ако приятелка ги има, просто ги взимам от нея.

14. Книга, която ти не харесваш, но всички други я обожават?
Хари. Потър.

15. Книгоразделители или dog-ears ( прегъването на някой от ъглите на страниците )?
Ъъъ, много ясно, че книгоразделителите. Първо, че както повечето от вас ги обожавам, и второ, няма как да искам ДОБРОВОЛНО да си прегъна така страницата...

16. Книга, която винаги можеш да препрочиташ?
"Call me by your name"от Андре Асиман и книгите на Колийн Хувър ( няма как да не я спомена, нали? )

17. Можеш ли да четеш докато слушаш музика?
Зависи от настроението ми, музиката и книгата, но принципно да.

18. Една гледна точка или много гледни точки?
Нямам против нито едното, нито другото. Но през последните 2,3 години, в които чета доста интензивно, осъзнах че с повече гледни точки историята е много по-пълна, по-интересна, а и не мисля, че е много лесен този начин на писане. Смятам, че се иска талант.

19. Четеш ли дадена книга наведнъж или в рамките на няколко дни?
Тук отново зависи от самата книга и от времето, с което разполага човек. Имам и от двата случая постоянно.

20. Кого тагваш?
Ами ще посоча Вичи, Теди Атанасова и Елена

0 Comentarios