Музиката



Обичам музиката и това може би не е тайна за повечето хора, които ме познават, и които четат блога ми.

Музиката се е превърнала в едно от най-важните неща за мен през последните няколко години. Така са се стекли обстоятелствата, че съм станала изключително зависим от това нещо човек. Не мога без музика в най-прекия смисъл на израза "не мога без". Събуждам се с нея, слушам я почти по цял ден и доста често и заспивам с нея.
Ще вметна няколко изречения за това как се запалих толкова по музиката. Няма някакъв точен и определящ момент. Нито някога съм се занимавала под някаква форма с музика, нито идвам от някакво музикално семейство ( макар и сестра ми да е учила в музикална паралелка и да свири на китара, както и баща ми ). 
Но някак от 2015-та насам започнах да обръщам повече внимание на музиката като музика, а не някакви си там песни, които вървят. Започнах да се интересувам повече от различни изпълнители и различни жанрове, започнах да слушам цели албуми както си му е реда, та дори си и купих. 
Започнах малко или много да се заслушвам повече в това, което се пееше в песните и да откривам неща, с които се свързвам под една или друга форма. Започнах да откривам себе си в някои песни, да намирам израз на емоциите си, утеха, подкрепа, подтик за някакви неща и т.н. 
От известно време дори ми е и любопитно да разбирам как се случва процеса по правенето на самите песени.
Предполагам всичко това е било част от израстването ми в тинейджърските ми години и оформянето ми като личност. Личност, която в момента не може без да е със слушалки навън, не може ако не чуе някоя любима песен през деня, и много важно нещо - не може да слуша музика, стоейки мирно. ( наистина, когато слушам музика, някоя час от мен трябва да се движи в такт,  предполагам, защото обичам да танцувам )

За мен музиката означава най-главно изразяване. Тя е израз на мислите, желанията, вдъхновенията, емоциите на хората, които са я направили, написали и т.н. Но тя е абсолютно същото и за един слушател като мен. Музиката ми дава енергия, създава ми настроение, успокоява ме, когато съм ядосана, дава ми тласък да заплача, когато имам нужда от такова емоционално пречистване.
Дори се изгубвам в нея понякога, затова обичам да слушам доста силно - защото се чувствам сякаш ме обгръща и поглъща. И огромни благодарности на мама, която инвестира доста пари в моята страст, купувайки супер уредба за вкъщи. 😁


Общо казано ме кара да се чувствам добре и се обръщам към нея асболютно винаги. Има сутрини, в които ако не чуя поне няколко песни и просто нещата не ми се получават, не успявам да се настроя правилно за деня и може да изпадна в скапано настроение.

Едно от голмеите предимства на музиката според мен е това колко много и различни жанрове и стилове съществуват, и как можеш да намериш подходящ BGM за всяка ситуация, Например да се надъхш преди тест/изпит, да слушаш някоя супер яка и любима песен докато вървиш към даскало/университета и да се чувстваш все едно си on top of the world, да надуеш уредбата вкъщи с як хаус/edm за домашното парти с приятелките или докато пътуваш да си пуснеш плейлист с успокояващи мелодии иделани за повода.

И изреждайки тези неща, се подсещам за Spotify - един от главните ми източници за нова музика. Обожавам плейлистите на това приложение, защото са страхотно създадени за всякакви ситуации, както се изразих по-горе. Просто влизаш вътре, хвърляш едно око и си пускаш нещо, от което шансът да изскочи песен, която ще харесаш, е голям. Въпреки че в последно време използвам Spotify предимно за слушане на албуми, пак си остава топ.

Това беше един доста random пост, който мислех от сутринта и съм 100% процента сигурна, че има неща, които съм забравила да вметна. Но главанта ми идея беше просто да попиша малко за музиката, която си ми е голяма страст в момента ( дори сега докато пиша слушам плейлист с любимите песни ). 
Не знам дали и занапред ще прекарвам толкова много време в слушане на музика, но се надявам да не изгубвам това, което имам сега. Все пак все още в bucket list-a ми има неща като концерти и фестивали ( Tomorrowland 😍, гледам към теб ), които трябва да посетя, преди евентуално страстта ми да зачезне.

Благодаря на тези, които стигнаха до края на този хаотичен пост - оставям ви едно поздравче!



2 Comentarios

  1. И аз съм меломан, но ти ме биеш отвсЕкъде :) Супер пост, а Мияги и Ендшпил (ако въобще се произнасят така) са ми любимци. Благодаря за поздрава!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) и се радвам, че поздрава ти е харесал!

      Изтриване